Tuesday, May 28, 2013

Syberia - PC - Текстово помагало - (От Madjara)

Въведение

Историята започва с пристигането на главния герой Кейт Уокър, адвокат от Ню Йорк, изпратена за да осъществи продажба на стара семейна фабрика за играчки аутоматони. Приключението на Кейт стартира от град Валадилен, където се намира фабриката '' ВОРАЛБЪРГ ''. Тя пристига, надявайки се да открие собственичката на фабриката Ана Воралбърг, но осъществяването на продажбата на фабриката се оказва доста по - трудно отколкото Кейт е смятала. В опитите си да получи един единствен подпис за съгласие с продажбата, Кейт Уокър се натъква на доста интересна семейна история на семейство Воралбърг, в която тя ще бъде принудена да се намеси и доведе до край мисията си. В това приключение Кейт Уокър ще се сблъска с много препядствия, не само в служебен план, но и в личен.
ВАЛАДИЛЕН
Влезли сте в гостоприемницата. В дясно от героя има табло с брошури, вземате една от тях, в която има описание на Валадилен и на фабриката Воралбърг. Прочетете я. След това отидете до рецепцията, на бюрото ще намерите малко ключе за механичната играчка звънец, поставете ключето в играчката и натиснете червения бутон до нея.  

(ПРЕПОРЪКА: Когато искате да говорите с някого, натиснете върху него с ляв бутон веднъж. Ще се появи тефтерче в горния ляв ъгъл на екрана.Там са диалозите за разговора. Препоръчвам да следвате реда им отгоре надолу, като кликнете по веднъж на думата за да започне разговора. Така ще следите и разбирате по - добре действията. Също този ред на разговори е препоръчителен за първи разговор с даден човек от играта. )

Говорете с управителя. След това отидете до куфара си и кликнете веднъж на него. Върнете се при управителя и отново проведете разговор с него следвайки следващата дума в тефтера за диалози (или т.е. диалозите които не сте провеждали до сега с него) . Ще се качите до стаята си с управителя и там той ще говори с Вас. Отидете до масичката и вземете бележката, прочетете я. Вземете телефона, който имате в инвентара и намерете името ''ОФИС'' За да наберете номера, натиснете бутона ''SEND''. Проведете разговора с г-н Марсън.
 
Слезте отново във фоайето и отидете до масичката на която седеше Момо и вземете зъбчатките от масичката и от пода, общо на брой са 4. Говорете отново с управителя и вземете факса, който ще Ви даде. Излезте от страноприемницата и се отправете надолу към дома на нотариуса. По пътя говорете с пекаря. Пред къщата на норатиуса ще намерите вестник на пейката в ляво, прочетете го. Качете се по стълбите и сложете на ръката на аутоматона вторият факс от г-н Марсън, който взехте от гостоприемницата. Натиснете лостчето на гърдите на аутоматона, след това лоста на лявата му ръка.
 Вратата ще се отвори и влезте при нотариуса. Говорете с него. На излизане вземете телескопичния ключ, подпрян до закачалката на входната врата. Отидете до фабриката Воралбърг, която е почти срещу входа на гостоприемницата. Поставете ключа във горния аутоматон, навийте долния чрез ключа на гърба му и дръпнете лоста до горния аутоматон, така ще отключите вратата. Ще стигнете до статуя от която тръгват 5 пътеки. Тръгнете по първата в ляво и влезте в завода ''Воралбърг''. Качете се по стъпалата в ляво и влезте в кабинета на Ана Воралбърг, който се намира горе веднага след изкачването на стълбите. Огледайте бюрото на Ана и прочетете всички документи които откриете там. След това огледайте библиотечката в ляво на бюрото. Издърпайте втората книга от дясно на ляво и прослушайте гласовия цилиндър. След това ще вземете цилиндъра автоматично. 
Слезте долу и тръгнете на дясно на играча, продължете докато не видите дървена врата. Влезте, там ще видите недовършен аутоматон, свалете го посредством лоста задвижващ веригите, които държат аутоматона горе. Говорете с него и вземете картата, която ще ви даде. Излезте от фабриката и се върнете на статуята в двора, тръгнете по втората пътека от ляво на дясно и дръпнете лоста, който ще активира машината пренасяща захранващата батерия до цеха за производство във фабриката. Отидете обратно във фабриката. Идете при батерията, която е на релсата точно преди вратата, в която намерихте Оскар. Задвижете аутоматона носач чрез навиващия механизъм на него. След това се върнете пред изхода и оттам продължете надолу до стаичката в ъгъла, задействайте захранването на аутоматоните в производствения цех като дръпнете металното въженце и след това единя от двата лоста на пода.
Качете се по стълбите към офиса на Ана и продължете надолу до оперативната конзола. Сложете картата на Оскар, след това задействайте ръчките в дясната страна на таблото, последната ще светне в червено. Отляво на конзолата трябва да нагласите точния модел на краката на Оскар. Посредством ръчката до цветовия каталог се избира. Бройте до 15 с всяко дърпане на ръчката, на 15 -тия цвят спрете и дръпнете ръчката отдясно на работната карта. Така ще задействате работния процес. Ще разберете дали сте изброили и съответно нагласили модела когато видите процеса на изработка, който ще стартира с поява на голяма механична глава на птица. Цвета на модела ще видите на снимката долу. 
След това, слезте долу при производствените машини и вземете краката. Занесете ги на Оскар в стаичката.
Върнете се отново на статуята в градинтата и тръгнете по първата пътека от дясно на ляво (говорим за дясно или ляво от началната пътека! ) отидете отзад в градината. Говорете с жената в градината. Тръгнете на ляво от нея и след това напред. После влезте през отворената врата и ще видите пресъхнал, малък фонтан. В него има ключ ''Воралбърг'', вземето го и излезте от градината обратно на пътеката. 
Отидете до механичната стълба и поставете ключа от фонтана. След като стълбата се издигне докрай се качете по нея. Тя ще Ви отведе до тавана на къщата на семейство Воралбърг. Отидете до малкото старо писалище и вземете от него мастилничката и дневника на Ана Воралбърг. Прочетете го. След това потърсете ъгъла, там ще намерите въженце висящо от тавана с което ще включите лампата. Говорете с Момо, върнете се пак при крушката в ъгъла и прерисувайте мамута издълбан в гредата като поставите листа и молива, който Ви дава Момо. 
Дайте му рисунката и го последвайте след това, когато тръгне. Тичайте, като натиснете 2 пъти ляв бутон надолу по улицата. Когато пристигнете, говорете с него. След което отидете до бента и се опитайте да го отворите. Върнете се при Момо и говорете с него, молейки го да Ви помогне. Вземете счупената дръжка от бента и се върнете при лодката, която има по - надолу по пътеката. Придърпайте едното от греблата, чрез дръжката и отидете да помолите Момо да я вземе и да Ви помогне отново при бента.
След като отвори бента, се върнете по стълбичките и тръгнете по страничната пътечка до тях. Стигнете до пещерата и влезте в нея докато стигнете края. Вземете куклата и се върнете по същия път обратно във Валадилен.
Като излезете на улицата тръгнете нагоре по нея, докато стигнете хълма. Там ще видите стар човек, говорете с него. След това продължете нагоре докато стигнете църквата. Влезте и се отправете в дясно назад към стаята на свещенника, която е в дъното на пътеката. Когато влезете ще намерите ключе, скрито зад кръста на стената. Вземете го и с него отключете шкафа.
Отваряйте ги наред и вземайте перфокартите. Като стигнете до средния шкаф завъртете лоста отстрани за да се отвори тайното отделение. Там има документ и ключ Воралбърг, вземете ги. 
Излезте от стаята на свещенника и отидете до асансьора в началото на пътеката. Поставете зъбчатките по места и се качете с него горе. 
Отидете до аутоматона музикант и сложете лилавата перфокарта. слезте долу и тръгнете по пътеката отляво на църквата, тази пътека която не води към гробищата. Сложете ключа Воралбърг в шапката на аутоматона и влезте в гробницата. Отворете гроба на Ханс Воралбърг и вземете гласовия цилиндър и изрезката от вестник. 
Прочетете я. Върнете се в офиса на Ана и преслушайте цилиндъра в машината на библиотечката. Вземете играчката, която вече е освободена от механизма и се отправете към гарата на Валадилен. Това е втората пътека от дясно на ляво при градинската статуя. 
ЗА ВАШЕ УЛЕСНЕНИЕ С ПЪТЕКИТЕ:
Качете се във влака. Говорете с Оскар и след това излезте и си купете билет от гишето до влака. 

Върнете се във Валадилен и отидете отново при нотариуса. Във фоайето ще намерите аутоматон печат на бюрото. Отворете шапката му. Използвайте мастилницата от инвентара си и я сипете в шапката на аутоматона. Сложете разрешителното за освобождаване на влак на мястото за печатане и натиснете червения бутон. Вземете разрешението и се върнете пак на гарата във влака. 
Влезте във влака и отидете до средното отделение за предмети. Поставете играчката мамут на определената и поставка в дясно на екрана, а играчката с фигурките в средата на машината за прослушване на цилиндри. Двата цилиндъра сложете в левия шкаф, предназначен за тях. 
Излезте от влака и слезте от дясната му страна, насочете се към пренавиващата машина и завъртете лоста, след това дръпнете долния лост. Накрая завъртете отново кръглото колело - лост и се върнете при Оскар във влака. Дайте му билета и отпътуването от Валадилен започва. Следващата сприрка е Барокщад с прочутата си гара птичарник. 
БАРОКЩАД

Говорете с Оскар. Слезте от лявата страна на влака и продължете по посока към задната част на влака. Говорете с началник - гарата и вземете падналата кука. Отидете и изучете много добре гарата на Барокщад, това ще Ви помогне да се отиентирате по - добре. След това отидете по посока към предницата на влака и продължете до края на пътя. Там ще чуете какво ще каже Кейт и се върнете обратно на гарата при влака. Говорете с Оскар след като Ви повика. Излезте от влака и отидете до вратите на гарата към университета, сега вратите навсякъде в гарата ще бъдат отключени.
Отидете при ректорите и говорете с тях. Излезте и отидете в първата врата в ляво от входа във библиотеката и вземете две книги. Излезте и отидете при професор Понс на ляво от входа на университета, говорете с него. После се върнете при влака и вземете мамута - играчка на Ханс.
Отидете при моряците в посока надясно срещу изхода на гарата, говорете с тях и след това се върнете в университета. Идете при професор Понс и му дайте мамута - играчка. След това отидете в лабораторията на професора и вземете дългите щипки от масата, бутилката "Янгала - кола" прах и гласовия цилиндър от шкафа. Говорете отново с професор Понс. Идете при ректорите и поискайте от тях сумата, нужна Ви за моряците на катера. 
За да поправите естрадата ще са Ви нужни няколко неща. Отидете и говорете с на началник - гарата и го попитайте за '' Горски совиньон ''. След това идете отново при него на моста срещу входа на гарата и го разпитайте за амерзонските кукувици, след това отново за совиньона. Върнете се при ректорите и ги разпитайте и тях за кукувиците и совиньона. Отидете при професор Понс и го попитайте пак за същите неща, след това пак при ректорите и след това се върнете при началкник - гарата и говорете с него за всичко което чухте от професора и ректорите. Влезте в градината и вземете от совиньона.
Идете при кукувиците под висящата стълба и им хвърлете зърната совиньон, след като те се отдръпнат се качете по стълбата.
Чрез щипките вземете кукувичето яйце и идете отново на мостчето пред изхода на гарата, там ще Ви чака началник - гарата.
Отправете се към естрадата на университета и сложете кукувичето яйце на празното място и завъртете колелото за да се отвори вратата към механизма. Слезте по стълбата надолу и дръпнете лоста за да навиете аутоматоните - цигулари.
 Отидете при ректорите за да Ви платят обещаните пари за поправката. Сега вече идете при моряците и им дайте парите. Тъй като и там ще имате проблем вземете ключа за таблото на шлюзовете от тях. Преслушайте цилиндъра от университета във влака и отидете при таблото за шлюзовете. Сложете ключа и се обадете на телефона изписан на таблото от мобилния си в инвентара. След това посредством инструкциите натиснете на таблото цифрите '' 4 '' и след това '' 2 '' и подвърдете със '' ЗВЕЗДА ''. Отидете при моряците на катера, говорете с тях. Когато те тръгнат идете пак при контролното табло на шлюзовете и отворете шлюза пред катера като натиснете бутоните '' 4 '' и после '' 1'' отново и пак подвърдете със '' ЗВЕЗДА ''. Сега вече идете при предницата на влака и говорете с моряците, които Ви чакат там. Те ще Ви хвърлят верига към която Вие ще трябва да закачите куката от инвентара, след това цялата верига за влака и тогава те ще издърпат влака. Последвайте ги до пренавиващия механизъм на граничната стена. Когато пристигнете ще получите обаждането от професор Понс относно лекцията му за юколите и мамутите. Върнете се в университета и отидете в главната зала която е в центъра на фоайето на университета, можете да стигнете там, само от левият процеп от двата възможни.
След лекцията отидете в лабораторията на професора за да вземете играчката - мамут на Ханс и копие от лекцията на професор Понс. Говорете с него и се върнете при влака. Пренавийте го посредством пренавиващия механизъм и оставете куклата мамут на мястото и. Говорете с Оскар. След като влака спре отново, слезте и отидете до гишето при Оскар. Заобиколете гишето и влезте през вратата на митническия пункт. Качете се по стълбите и продължете по оградата до бунгалото, влезте в него и говорете с капитан Малатеста. Посредством виното и бутилката '' Янгала - кола'' сипете в чашите за вино на масичката и оправете телескопа на капитан Малатеста, чрез десния червен бутон докато се разясни изображението.
Говорете с капитана и го накарайте да пие вино с Вас, а след това да погледне отново през телескопа. След като той се убеди, че вижда само дърво ще Ви издаде изходна виза. Вземете я и се върнете при гишето и Оскар. Дайте визата на Оскар и след това се качете във влака. Следващата спирка е Комколзград.
КОМКОЛЗГРАД
 (А)
 Вече сте в Комколзград, първоначалната Ви мисия е да намерите пренавиващ механизъм и да пренавиете влака, това е лесната част след това ще се наложи да направите още доста неща за да се измъкнете от Комколзград и от злия директор Сергей Бородин.
Излезте от влака, говорете с Оскар. След което е насочете към огромния аутоматон към предната част на влака и се изкачете по стълбата до горе. Там ще влезете в едно бунгало.
Когато сте вече във бунгалото срещу Вас има шкаф, вземете от него гласовия цилиндър, чертежа на Ханс и лоста за машината. Сложете го на контролното табло и го задвижете 2 пъти напред за да стигнете над влака, след това натиснете червения бутон за да се задвижи пренавиващата машина, която е в аутоматона. За да се върнете назад и да излезете задвижете лоста 1 пъти назад. Слезте и се отправете към пътническото купе на влака, там ще намерите Оскар. Отвържете го, говорете с него и вземете падналата ножица за метал от пода. След това преслушайте гласовия цилиндър и се върнете пак на аутоматона. Задвижете го като дръпнете веднъж напред лоста и слезте от него. Ще се озовете на друго бунгало, което ще бъде закрито с ламаринена плоскост, срежете я с ножиците за метал.
На рафта в ляво има електрическа свещ, веземете я. Слезте долу пак и се отправете към мината, която е в посока към задната част на влака. С лоста повикайте асансьора и се качете. 
Той ще Ви свали в мината там в дясно ще намерите електрическо табло, което задвижете със свеща и дръпнете лоста на него.
Продължете по тунела докрай. Там се качете в другия асансьор, той ще Ви свали по - надолу. От там имате 2 посоки едната ви отвежда към импровизираната сцена, а другата към бунгалото на Сергей Бородин. Първо тръгнете към сцената и там се качете по стълбите. Вземете отвертката, която е до пианиста - аутоматон. Върнете се и тръгнете в другата посока към бунгалото. Там има стълба, която е затворена с метална плоскост. Използвайте отверката за да развиете винтовете и да използвате стълбата. Качете се по нея и влезте в бунгалото. Говорете с него.
Той ще Ви свали друг бункер долу, слезте и влезте в него, продължете до края и вземете от шкафчето документите и писмата. Прочетете ги. Излезте от бункера и се качете пак пред неговата врата. След това наберете от мобилния телефон в инвентара името '' мама '' тъй като майката на Кейт има втори съпруг след бащата на Кейт и той е оперен певец, за да го разпита за Хелена Романски.
Влезте при Сергей Бородин и говорете с него. Излезте и се качете в монорелсата, тя ще Ви отведе до космическата площадка. От там тръгнете надолу и след това по стълбите. Там има 2 пътя, единят е за бункера на полковника, а другия за механичния аутоматон - орел. Тръгнете надясно. Там по стълбите и влезте при полковника. Говорете с него.
След като приключите разговора, вземете бутилката водка и полковник Чаров ще излезе. Върнете се в бункера и вземете ключа и документа от шкафчето в страни от мястото където седеше той. Излезте и слезте до страничната страна на площадката и завъртете крана за вода. върнете се на контролното табло, сложете ключа и нагласете ваната в която е полковника под крана и пуснете водата.


 Отидете пери полковника и говорете с него. Продължете надолу и идете до дирижабъла надясно. Проверете вратата му. Върнете се малко назад и поемете наляво до контролната зала. Активирайте таблото с ключа ''Воралбърг'', който е до самото табло и вземете уреда за кръвна проба. Върнете се при полковника и говорете с него.
След като Ви даде ключа се върнете и отключете с него дирижабъла, влезте и се опитайте да го активирате с лоста до аутоматона - шофьор. След това отидете до контролната зала и говорете отново с полковник Чаров. Вземете кръвна проба чрез уреда и се качете в контролната зала. Поставете уреда и след като той отчете, че алкохолното съдържание е прекалено високо сложете пръста на Кейт за да вземете проба от нейната кръв.
Слезте и отидете в началото на площадките, там ще намерихте манивелата за дирижабъла. Вземете я и идете при механичния орел ''Союз'' навийте с манивелата машината и отидете при дирижабъла. Качете се.

 АРАЛБАД
(А)

Вече сте в Аралбад, но това е временно. Мисията е да намерите и убедите Хелена Романски да дойде с Вас в Комколзград и да пее отново пред директор Бородин.
Отидете в хотела, говорете с управителя г-н Феликс Сметана, след това отидете до килера и вземете перилния препарат.
Изсипете го отвън във фонтана и се върнете вътре. Дръпнете завесите и повикайте г-н Сметана. След като той излезе прегледайте добре бюрото му и натиснете червения бутон за да отворите вратите във фоайето. Огледайте за да се ориентирате. Запомнете последната карта за достъп на Хелена романски, тя е написана на последната страница от книгата на рецепцията с гости. Вземете и брошурата на хотела, тя ще Ви е нужна.
Огледайте хубаво всички зали и намерете една кристална чаша, вземете я.
Отидете в бара и говорете с Джеймс, личният аутоматон - болногледач на Хелена. Опитайте кода за достъп на Хелена на машината за отваряне на вратата към морската градина. След това се върнете до стаята с архива и вземете от там падналата карта за достъп върнете се и въведете кода от нея за да се отвори вратата.
Минете през нея и вземете маската от куката, излезте и намерете Хелена Романски, говорете с нея. Сваляйте маската всеки път когато влизате и я слагайте когато излизате.
Говорете с Хелена, след това дръпнете верижката на камбаната за да повикате Джеймс. След това вземете камбаната и я поставете на стойката почти пред вратата на хотела и дръпнете верижката пак. След това влезте и говорете с Джеймс.
След като Хелена дойде, говорете с нея. Обадете се на номера който има в брошурата '' 46433643 '' ще разберете рецептата за коктейла. Вземете от шкафчето под бара бурканчето кристализиран мед и половинката лимон. Занесете меда при малкото басейнче и пуснете от колелото парата, сложете бурканчето вътре и го разтопете. Завъртете крана отново и се върнете на бара. Вземете музикалната партитура от бара и я разучете, тя е ръководството за механизма на бара. Сложете водката, меда и лимона на местата им и направете коктейла. 

Ключа с номера 5 и 6 се комбинира с клавишите със същите цифри, като първо се щраква ключа и след това съответния клавиш. Накрая се миксира с последния бутон ( 7 ).
След това сложете кристалната чаша на бара и говорете с Хелена. Тя ще запее и ще се спука чашата. Така вече сте готови да се върнете в Комколзград отново.
Върнете се на дирижабъла за да потеглите.

КОМКОЛЗГРАД
( Б )
 Отидете при клетката, в която е Хелена. Използвайте клещите за да я освободите. Отидете при аутоматона - пианист и вземете ръцете на Оскар чрез отвертката. Отидете при Хелена и след като тя тръгне се качете в асансьора в дясно. Той ще се срути зад Вас, когато слезете. Продължете до другия асансьор в края на тунела. Повикайте го. След като видите какво ще се случи, се върнете и използвайте дупката на вентилационната тръба за да се измъкнете. Когато излезете вземете каквото намерите в сандъка до Вас.
Отидете при Оскар, говорете с него. Качете се във влака. Когато той спре пак, слезте и отидете при големия аутоматон, който пречи на заминаването. Поставете бомбата върху него. Така ще тръгнете и ще пристигнете в Аралбад.
АРАЛБАД
( Б )
 Слезте от влака, пренавийте го чрез машината. Говорете с Оскар. След като Ви повика г-н Сметана отидете да вземете пакета си. Отидете да говорите с Хелена в бара. След което излезте навън в градината и говорете с човека, който ще намерите отвън!!

КРАЙ!
Надявам се помагалото ми
да Ви е харесало и най - вече да ви е било
ПОЛЕЗНО!!!

Потърсете и помагалото ми за играта 
'' Syberia 2 ''
там също смятам че ще Ви помогна и заедно ще се забавляваме отново!














No comments:

Post a Comment

Leave a comment