Tuesday, October 1, 2013

Grand Theft Auto IV (2008/PC) - Ревю/Лични впечатления


Hi, това е Илиян от GAMEPOMAGALO - второто ми ревю за този сайт на играта Grand Theft Auto IV. Знам, че това ревю е доста закъсняло (с цели 5 години :D) - вече даже си имаме GTA V, но все пак реших да споделя личните си впечатления от тази игра, която играх за последно преди около две години. По-добре късно, отколкото никога. Скролнете по-надолу за 
още информация... :)


Обложка:

Игра: Grand Theft Auto IV / Grand Theft Auto поредица
Дата на излизане: 2-ри Декември, 2008-а година
Разработчик: Rockstar North (Rockstar Games)
Издател: Take-Two Interactive
Жанр: Sandbox, Action-Adventure
Режими: Сингъл, Онлайн
Платформи: Microsoft Windows, PlayStation 3, XBOX 360

Окей, това е ревюто ми за Grand Theft Auto IV за PC, ще процедирам по същия начин като ревюто  ми за DmC Devil may Cry. Ревюто е на 3 части - въведение, изложение и заключение, може да скролнете по-надолу, ако не ви се чете и да видите финалната оценка :). Нека обаче си представим, че играта е излязла преди седмица, че сме 2008-а година, ще я сравняваме само с предните игри и игрите излезли до този момент, игнорираме всичко друго от 2008-а насам, дори GTA V (КОЯТО Е Ш*Б*Н ШЕДЬОВЪР!!!)

ВЪВЕДЕНИЕ - Малко допълнително инфо относно играта и поредицата като цяло

Grand Theft Auto - поредица известна из целия свят с милиони фенове, около 10 издадени игри и милиони продадени копия. Едва ли има някой, който да не е е чувал за тази велика поредица от Rоckstar. Какво друго можем да кажем за поредицата? Основните игри са 3 до този момент: съответно 1, 2 и 3. Това е 4-тата игра от основната серия. Нe броим различните spin-off серии като London, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories и така нататък. Съответно игрите излизат така: 1, London, 2, 3, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories, Vice City Stories и накрая IV. Интересното при GTA игрите е, че не са свързани по сюжет. Всяка игра си има своя собствена история, герои и прочие. Обаче друго интересно е, че се развиват в един и същи свят. Този свят се дели на 3 ери: ерата на oригинала ( GTA 1, 2, London), ерата на GTA 3 (GTA 3, Vice City, San Andreas, Libert City Stories, Vice City Stories) и ерата на IV (GTA IV). Така игрите може да не са свързани пряко по сюжетна линия, но се развиват в едни и същи светове (ери), примерно герои от 3 се срещат и в San Andreas, имат някои общи неща, относно историите и събитията в игрите, схващате идеята... Да оставим това, а да посочим същността на GTA: гангстерски живот, кражби, мафия, убийства, насилие и прочие. Това може би е една от най-противоречивите поредици в историята на гейминга. Игрите от тази поредица биват забранени в много страни поради ред причини, изброени по-горе. Разработчиците биват дори съдени... Че игрите подбуждали към насилие, расизъм, престъпност и тем-подобни глупости, колкото искате... Това е за поредицата като цяло, сега нека обърнем внимание на най-новото заглавие: GRAND THEFT AUTO IV. Какво инфо може да дадем за него? Ето малко от него в цифри: работата по играта трае цели три години и половина с екип от над 1000 ДУШИ, бюджетът на играта е цели 100 МИЛИОНА ДОЛАРА (най-скъпият медиен проект създаван някога), играта СЧУПВА ВСИЧКИ РЕКОРДИ по продажби, като продава цели 3.6 МИЛИОНА бройки само от първия ден, избивайки всичките си разходи само за 24 часа. Впечатляващо, нали? Това е една от НАЙ-ОЧАКВАНИТЕ ИГРИ в историята на гейминга, тя получава УНИВЕРСАЛНО ОДОБРЕНИЕ от критиците, с цели 98 пункта в Metacritic. Любопитен факт, който научих наскоро е, че Rockstar плащат на някои вестници да опишат нарочно GTA IV като изключително противоречив продукт със съмнително съдържание, с цел тя да стане по- известна и популярна - хитро, Rockstar, планът ви успява, играта успява да продаде 22 милиона бройки до момента. Продуктът спечелва множество награди и отличия, като бележи комерсиален успех за Rockstar и Take-Two (писах с главни букви, за да си представите цялостната картинка на всичко :D). Всичко това звучи много добре и който е играл играта едва ли ще го отрече. Въпреки че GTA IV e безспорно шедьовър в своята категория, аз съм на мнение, че играта е мъъъничко прехвалена. Тя може да е много добра, но все пак не съм съгласен с всичките перфектни десетки и хвалби, които получава. Не ме разбирайте погрешно, играта е изключителна, но със сигурност не е перфектна. За да дадеш перфектна оценка на една игра или какъвто и да било друг продукт, то тогава самият продукт трябва да блести във всяко едно отношение, да няма абсолютно никакви минуси и да бъде перфектен шедьовър, откъдето и да го погледнеш. Случаят с GTA IV не е точно такъв, има някои дребни проблеми, които съм на мнение, че трябва а се адресират - отново казвам, това си е лично мое мнение, не е нужно да приемате всичко, което казвам за голата истина... :)

Ето компилация от трейлърите на играта. Признавам, че са страхотни!
Изгледайте ги, няма да съжалявате!
Виждате, това със сигурност е Grand Theft Auto заглавие, откъдето и да го погледнете - наркотици, мафия, насилие, престъпления... (разбира се, това е само игра :Р)

ИЗЛОЖЕНИЕ - Самото ревю и моите лични впечатления от играта

-История: Историята е важна част от GTA игрите. Докато в първите игри тя не е толкова застъпена, впоследствие сюжетът на всяка една игра става все по-добър и по-добър. Последната игра за РС (San Andreas) имаше наистина увлекателна , интересна  и на някои места смахната история - класика за Rockstar. Ами в GTA IV - тя има най-добрата сюжетна линия и най-убедителният игрален свят от всички GTA игри, излезли до момента! Ще дам кратко резюме:
Нашият герой се казва Нико Белик, бивш войник, сърбин по народност (близко е до нас :D). Докато той съвсем не е приличен гражданин и се забърква постоянно с какви ли не неприятности, братовчед му Роман непрекъснато му изпраща писма за живота си в Либърти Сити (пародия на Ню Йорк). В писмата си Роман пише, че изживява американската мечта: много пари, жени, коли, купони, безгрижен живот, това за което всеки бленува... Поради многото проблеми в живота си, Нико решава да напусне Сърбия и да замине за Америка. Да забрави всичко и всички лоши спомени - да почне отначало, един хубав чист старт, да изживее американската мечта заедно с богатия си братовчед... Обаче нещата не стоят така, както си ги представя Нико. След като пристига в Либърти Сити (основното място, където се развива играта) заварва братовчед си въобще не така, както си го представя. Братовчед му Роман се оказва един измамник, който едвам крепи положението, затънал в дългове. Нико остава разочарован, но няма как - вече е пристигнал и това е новият му старт в живота. Обаче Роман го убеждава, че щом вече са заедно, могат да поработят усилено, да изкарат пари и наистина да изживеят американската мечта-нали това е страната на възможностите? И така, леко-полека сюжетът се развива все по-напред и по-напред, а Нико, надявайки се да е оставил неприятностите зад гърба си, остава излъган. Заради така бленуваният от него и Роман богат живот, той се забърква все повече и повече в подземния престъпен свят, където изживява много силни моменти и посреща други изненади от миналото си...
Историята е ВЪРХЪТ! Това е една от най-интересните игри, които съм играл, има толкова дълбоко застъпен сюжет, че поставя някои от по-известните мафиотски сериали в краката си. Сюжетът ще ви заплени тотално, моментите на кулминация и обрат са безкрайни... Ще се влюбите в героите, които са до един интересни и колоритни, всеки със своята собствена любопитна история, може дори да се оприличите с някои от тях. И това няма да е заради външния вид, а заради силните характери, дори главният герой не е пръв хубавец, но ще се влюбите в него. Просто няма описание за това колко е  изпипано всичко и колко майсторски е представено. Освен главната сюжетна линия може да се проследите и другите странични сюжетни връзки, които са не по-малко интересни! Историята в този свят е ОГРОМНА и ще ви отнеме доста време за да разберете и попиете всичко (къстцените са с продължителност от над 5 ЧАСА). Играта е, като цяло, пародия на реалния свят, или по-точно пародия на самия Ню Йорк. Някои от персонажите са пародии на истински личности, дори се срещат и истински личности, навсякъде се срещат препратки към живота, политиката, медията и прочие. Всичко, което става в града е една сатирична версия на това, което се случва и в реалността. Играта също е пълна и с най-различни тайни, градски легенди, любопитни факти и още толкова много. Това е едни от най-реалистичните игрови светове създавани някога, ще се почувствате така, сякаш наистина се намирате в Ню Йорк! Общо взето всичко е перфектно, а Rockstar напълно си заслужават титлата за майстори в разказвачекото умение. И само, ако някой ми заспори, че видеоигрите нямали интересна история!!! ::D :D. Това е моето мнение, историята и сетинга на реалистичния град ми харесаха адски много, ако ли не друго, поне си заслужава изиграването само заради тях.

Протагонистът, Нико Белик, на фона на Либърти Сити.

-Геймплей:  Сега за геймплея: в корените си, геймплеят не е мръднал и на милиметър. Това е sandbox игра с отворен свят, където може да правите това, което ви се иска - да се придържате към историята, да изпълнявате странични задачи или пък нещо друго, каквото ви душа иска, дори да тръгнете на масовка :D. Отново, обаче, ще ви се налага да крадете коли, да фучите из града със стил, да се криете от куките, да изпълнявате мисии за подземните криминални босове (чрез тях се развива и сюжетът), които могат да се състоят от това, просто да раздадете малко тупаници на някой мухльо или пък направо да оберете банка или да извършите кражба на кола! Чрез изпълняването на тези поръчки ще печелите кеш, с който може да си закупувате разни неща... Като във всяка GTA игра досега. IV обаче стои по-вярна на оригиналните серии, тоест на 3, вместо на последната излязла spin-off (за PC) San Andreas. San Andreas, освен всичко изброено горе, притежаваше изключително разнообразен геймплей с много различни неща за правене: изключителна къстомизация на героя (не само за дрехите му, но и за външния вид, тялото, прическата, брадата, татуировките ), най-разнообразни главни и странични мисии, сайд куестове от всякакво естество, много и най-причудливи превозни средства, като изтребители, джетове, коли, които вървят по вода, дори и реактивна раница, огромна карта с цели 3 града, пустиня и планини между тях... (всичко за SA едва ли е нужно да го изброявам, кой ли не я е играл?!) GTA IV няма нищо такова. Пак повтарям тя е по-близка до 3. По-реалистична, по-мрачна, точно както трябва да изглежда една гангстерска игра. Докато San Andreas пак беше гангстерска игра, но нереалистична, откачена такава, със всякакви смахнати неща, имплентирани вътре, но да му се не види, беше адски забавна, няма спор. Да се върнем на IV. Ако я сравняваме с 3, е определено подобрение, но ако я сложим до San Andreas в геймплей отношение, просто пропада (поне за мен, някои може и да одобрят, че са я върнали към корените й). Както и да е. Това не означава, че геймплеят на IV e лош. Той дори е превъзходен, почти всяка една механика е подобрена.  Карането на колите този път е доста по-добро и по-плавно (макар че трябва малко време, докато се свикне), престрелките са в пъти по добри, вече е добавена и система за прикриване, може да се скриете буквално зад каквото си искате с простото натискане на един бутон, а не да тичате из улицата като малоумни и да стреляте напосоки като в старите игри. Това добавя нов тактически елемент на престрелките, където се изисква и мислене, примерно дали да се скрием зад онази кола и да стреляме на сляпо, или пък да се приплъзнем към онзи контейнер и да мятаме гранати... Системата за прикритие е добра и плавна и е определено подобрение към цялостната игра. Престрелките са на ниво, само понякога може да забележите леко глупаво държание отстрана на изкуствения интелект, но се случва рядко, куките не са шега работа! Обаче основната нова функция е мобилният телефон. Той не само ще ви служи за отговаряне на обаждания като в старите игри, но ще върши куп други задачи. В тази игра е осезаемо подобрен социалният елемент. Вече може да си намирате приятели в играта, да им звъните за различни активности като боулинг, билярд, дартс, или пък дори да отидете на стриптийз клуб, или да се напиете заедно, а защо не и само да се помотаете! Приятелите също може да ви звънят за същите неща, че дори и за други, примерно за различни услуги, да кажем да ги закарате отнякъде и така нататък. Може да звъните и за различни други неща, примерно да потърсите работа от другарите си или просто да ги чуете какво правят. В играта може да спечелите няколко приятеля, като всеки един е различен и обича различни неща. Другото интересно е, че ако вършите услуги на приятелите си и ги молите да излизате по-често, може да увеличите приятелството и уважението помежду си и да търсите услуги от самите тях. Примерно един приятел може да ви изпрати такси, за да ви закара, друг може да изпрати две мутри да ви пазят, или пък трети може да ви продава оръжия с отстъпка! Отново може да си хванете и гадже, също като в SA, но тук работата е далеч по-сложна, ако не му се обаждате често или пък ходите с дрехи, които то не харесва, може и да я загубите. Ако пък обаче я водите често на среща на най-различни неща, примерно на вечеря, или на театър, то тогава може и да спечелите някои облаги от нея (if... you... know what I mean...) Телефонът обаче далеч не служи само за връзки с приятелите и гаджетата, а и за други неща, примерно да се обаждате на определени персонажи, на които трябва да се обадите, за да прогресирате с историята, или пък да търсите услуга от някого, когото сте принудили, да си направите органайзър с нещата, които трябва да свършите или просто да направите някоя снимка с него. Може пък и да се обадите на полицията  (ако им се обадите без да има никакво произшествие ще се помотаят като глупаци и ще издрънкат нещо смешно :D) или на пожарната, или дори на линейката, ако ви трябва лекуване! Това е, телефонът е важно социално подобрение! 

Оживлението по улиците на града не спира и денем, и нощем.

Друг плюс на играта? Това са самите мисии. В някои мисии вече имаме право на избор: дали да го гръмна тоя или да го оставя жив, после може и да ми е полезен, дали да ги взема тия пари, или не, и други такива. Изборите, които правите определено имат последствия, може и да променят историята малко по-нататък, но не и самият край. Случи ми се да срещна един, когото бях оставил жив, а после ми се направи на интересен и накрая свърши с куршум в главата за глупака. Изборите са интересни нововъведения, които освежават геймплея и ги харесах много. Отново освен главните мисии имаме  и няколко странични, те се активират като се обаждаме по телефона или от така наречените random encounters, това са хора, които може да срещнем по улицата и да активираме странична мисия, като тези хора може да са или непознати или вече срещнати персонажи. Тези encounters представляват някакви мини задачки, които доразвиват сюжета и ми харесаха много, така  играта  изглежда по-свободна и нелинейна, а не цялостно скриптирана. Другият голям плюс е самият свят. Това е един от най-интересните и убедителни игрови светове в които съм стъпвал. Картата, макар и по малка от тази  на SA и само с градска среда, се състои от 4 големи района, като всеки район е различен сам по себе си и се отключва след определен момент в играта. В единия има такива хора, коли и сгради, в другия други и така нататък. Примерно районът Hove Beach e от по-бедните и може да забележите повече бедняци и бездомници по улиците, докато Algonquin е богатата среда, там се срещат само клубове, небостъргачи, скъпи коли и баровци на всяка крачка, а пък в Bohan се намират убежищата на наркоманите и заселниците от Пуерто Рикo. Както казах, градът Либърти е пародия на Голямата ябълка и затова може да забележите някои местности и обекти от истинския свят, примерно Емпайър Стейт Билдинг, Сентръл парк, или пък статуята на свободата, все с различни имена, разбира се. Това дори не е всичко. Нивото на детайл е завладяващо. Ако се вгледате по-добре ще видите как хората бързат насам-натам по работа, как се качват и слизат от колите си, как се хранят или ходят на пазар, как говорят по-телефона, ако се заслушате, може дори да чуете откъслеци от диалози. Може да видите как някои от бездомниците просят, а богаташите ги подминават презрително, дори може да просят и от вас, стига да решите да бъдете щедри, ако се разхождате вечер може да станете свидетели и на някоя нечиста сделка, или пък улична гонка, а защо не и на полицията, която затваря поредния бандит. Да не говорим пък за честите престрелки, или улични боеве, които стават навсякъде и може лично да се намесите в тях. Общо взето, всяко едно човече в играта си има свой собствен виртуален живот. Те дори ще реагират на вас и вашите постъпки. Ако решите безпричинно да пребиете някой минувач за парите му, друг може да му се притече на помощ, втори да извади телефон и да снима ставащото, а трети да се обади на полицията, ако пък карате не както трябва и препречвате пътя, може да ги чуете как натискат клаксона и ви подвикват да се махате. Всичко това спомага за цялостния реализъм в света. Кара ви да се чувствате сякаш наистина се намирате в един истински дишащ свят и всяко едно ваше действие си има последствия. Не може да газите и обирате хора, без да се намеси полицията или линейката, ако ви спипат куките си плащате гаранцията и чак тогава излизате, при това, че ви конфискуват всичко, а пък от болницата ви искат пари, за да ви излекуват. Освен супер реалистичният свят е забележително и количеството информация и допълнителни детайли в този град. Ако се заслушате по радиото на колите може да чуете различни радиопредавания и шоута (които до едно са адски забавни), може да чуете последните новините от града (дори за самите вас, примерно ако в миналата мисия сте взривили един гараж може да чуете как висок мъж с тъмно кафява коса е забелязан да бяга от местопрестъплението, при което от експлозията са загинали няколко души - как обаче после никой не ви издирва е друг въпрос, това е игра, все пак :D.), а пък защо просто не послушате последните музикални хитове. Може да гледате дори и телевизия в апартамента си, където може да проследите различните предавания, токшоута или реклами, дори и едни мини сериали. Освен това може да отидете в компютърен клуб и да влезете в интернет, да си пишете имейли с персонажите в играта, да следите новините в уеб вариант или просто да прочетете някой блог или рекламна кампания. Както споменах и по-горе може и да отидете на театър, на бар, на вечеря, да вземете такси или да се повозите на градския транспорт, а и още какво ли не. Обобщавам го така - това си е направо един истински виртуален свят! Най-добрият, най-реалистичният и най-убедителният! Нивото на детайлност, относно всичко, което се случва в града е просто неописуемо.

Гонка с куките из улиците на Либърти Сити.

След като изброих основните плюсове на играта, нека да кажа и за недостатъците й. Въпреки че светът е наистина жив, основният геймплей има някои проблеми. Той може да стане монотонен след време, тъй като дори големият набор от главни и странични мисий пак не е достатъчно разнообразен. Обикновено мисиите се придържат към един стандарт: отиди до точка A, убий/открадни обект B и се върни в точка C. Има изключения, разбира се. Обаче всичко става досадно след време. А и играта е доста дълга, 25-30 часа чисто игрово време, което може да е проблем за някои. Примерно аз, играх играта до половината, после ми омръзна всичко и я оставих за около 2 месеца, докато не ми дойде пак желанието и не я продължих. Обикновено по-дългите игри са хубаво нещо, но тъй като цялостният геймплей става монотонен, не е на добре. Друго нещо, което ме подразни беше безполезната икономика в играта. Основният проблем е,че няма какво да си купите с тези така трудно събрани пари. Освен може би някоя дрешка за около $1000 или да похапнете за $20. А какво ще правите с останалите $100 000? Нищо! Няма нищо друго за купуване, оръжията са безсмислени да се плащат, тъй като обикновено повалените врагове пускат пушкала и муниции. В старите игри тези пари поне влизаха в някаква полза, можеха да се похарчат на толкова места, (главно Vice City и San Andreas) те бяха нужност, за да се развива играта. Докато в тази игра основният мотив са парите, а иронията е, че имате хиляди долари, а няма какво да ги правите. Вече не може да купувате различни убежища и имоти, те се отключват автоматично. Горе-долу нещата стоят като с оригиналните игри до 3-тата серия, там също парите бяха безполезни. Това до някаква степен обезсмисля страничните мисии, освен може би за доразвиване на историята. Аз приемам мънгизите за нещо като точки. Другият основен проблем е прекалено орязаният като цяло, неразнообразен геймплей. Това го споменах и по-горе, но ето по-подробна картинка: къде са яките оръжия, къде са яките превозни средства, къде е разнообразната околна среда, къде са интересните странични мисии, къде е къстомизацията, къде са RPG елементите? Премахнати, ето къде. Оръжията са малко и са само стандартните, превозните средства се състоят само от коли, мотори, лодки и хеликоптери, нищо повече, имаме само градска среда, странични мисии има доста, но ги няма класическите като пожарна, таксиджия и другите, къстомизацията е почти нулева, Нико може да сложи някои дрешки, но няма такива работи като промяна по превозните средства и основно по героя, няма и имоти за купуване, няма никакви RPG елементи и усвояване на умения като цяло. Всичко това беше сравнение с последната игра за PC - San Andreas, където го имаше всичко това, но ще се повторя - IV стои по-близко до класическите серии, отколкото до страничните spin-off. Така че за някои всички тези промени по геймплея може и да не се понравят на всички, но играта е в друга насока - по-реалистична и по-сериозна.
Мултиплеър: ще хвърля малко светлина и тук. Обикновено не играя мулти, но мултито е нещо ново и революционно за GTA игра, затова е добро нововъведение. Представете си цялата карта на GTA на разположение за 16 играча (всеки играч сам си изгражда герой), където могат да се бият и да създават хаос свободно по най-добрия начин за който се сетят. Звучи добре, нали? Уверявам ви, мелетата понякога стават супер откачени. Също така GTA IV разполага и с вграден Video Editor, където може да записвате клипове от играта, да ги редактирате и да ги показвате на приятелите си в социалния клуб на Rockstar. Това спомага за онлайн развитието на играта, което преди беше нулево.

            Либърти сити през нощта, красотата на RAGE.
  
-Визия: Ето няколко думи и за визията и графиката. Играта върви с чисто новият RAGE енджин. Енджинът изглежда превъзходно и може само да се полюбувате на красотата на Либърти в нощно време. Може някои от моделите на героите да изглеждат с ниска резолюция, но се преглъща, също от време на време се забелязват бавни зареждания на текстурите. Но като цяло всичко е на ниво и графиката е уникална. А визията? Забравете за бонбоненорозовия отенък на Vice City и жълто-зеления контраст на San Andreas - посрещнете сиво-кафявата реалистичност на IV. Светът тук изглежда по-мрачен и зловещ, слънчевите дни са малко, а климатът в Либърти щипе лицето. Тази промяна може да не се хареса на всички, но аз определено я харесах, мястото така определено изглежда по-сериозно. Друго за визията - всичко е уникално само по себе си, ще виждате най-различни сгради, улички, магистрали, плакати, хора и какво ли още не, всяко едно уникално по свой собствен начин, без да има повторения и едни и същи модели, всичко това с красотата на RAGE. Тъй като пропуснах да спомена нещо важно, ще го кажа тук: играта използва нов физичен енджин - Euphoria, който подобрява физиката: прави я супер реалистична, всички обекти в света си взаимодействат точно както биха си взаимодействали и в истинския свят, всяка една кола, всяко едно оръжие, всеки един пешеходец. Колите ще се мачкат реалистично при сблъсък, огнестрелната рана ще зашемети човек и ще го накара да се строполи на земята, което може да го на накара да натисне спусъка по погрешка и да застреля околните, всичко това и още много, трудно е за обяснение, трябва да се види. Визията и физиката са превъзходни.

Нормален ден от живота на Нико - експлозии и разходки из парка!

-Озвучаване: Тук няма място за оплакване. Гласовете на героите са професионални и перфектни. Саундтракът е подходящ и убийствено добър. По радиото могат да се чуят над 100 различни песни (говори се, че Rockstar са плащали по $5000 за лицензирането на всяка една песен), с 20 станции с различни стилове: електро, хип-хоп, рап, джаз, диско, поп, рок и какво ли още не, дори класически сръбски тупалки :D - за всекиго по нещо. В играта им хиляди диалози, буквално всеки един пешеходец може да ви каже нещо, може да прослушате и разговорите на много случайни групи по улицата и още много, много, много...  Саундтракът и озвучаването са просто уникални, няма място за минуси и недоволстване, особено гласовете на героите - те са просто върхът, героите играят ролите си фантастично.

-Техническа част: Тук става въпрос за PC версията, конзолните версии са по-добри! Тази игра има един от най-калпавите портове в историята на гейминга. Дори най-силните машини може да се поизпотят с подкарването на тази игра, която изглежда добре, но има и по-добри в графично отношение, които вървят без проблем. Просто е прекалено тежка, а не би трябвало, оптимизацията е изключително лоша, не на добре, Rockstar. Играта върви с около 30 FPS на медиум настройки и на силна машина. За 60 кадъра и ултра графика ще ви трябва компютър от НАСА. Друго нещо е, че играта страда от множество бъгове. На всяко преиграване става поне по един. Докато някои от тях не са страшни, а в повечето случаи смешни, други карат играта ви да крашне и да загубите прогреса си, че и по-лошо. Това, обаче, е нормално за sandbox игра. Пък ако имате късмет, може и да не срещнете нито един бъг, аз лично станах свидетел на доста, някои от които ме накараха да се запревивам от смях. По техническата част всичко останало е добре, менютата са лесни за навигация, има голям брой от опции и настройки за потребностите на потребителите, а нещо което трябва да отбележа е, че играта има много малко време за зареждане и само едно за цялата игра. Когато веднъж зареди света имате право да се разхождате из цялата карта, без да ви се наложи да изчакате и секунда, когато сменяте зоните, а това си е голямо постижение, като се имат предвид размерите на картата. Може би само ще й трябват по няколко секунди за да зареди кътсцените. Общо взето играта има доста слаб порт за РС, в сравнение с конзолните версии, при това гарниран с доста гличове и бъгове.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ - Финална оценка

Въпреки, че играта е прехвалена, тя е превъзходна. Може да има някои проблеми, но другите плюсове на GTA IV компенсират всичко това. Обобщавам я така: играта с най-интересният и дълбоко развит сюжет, който съм виждал във видеоигра, убедително реалистичен и отворен, богат игров свят, невероятна мрачна визия и красива графика, превъзходен саундтрак и войс-актинг и подобрени геймплей механики и игрови социални връзки + мултиплейър. Това е GTA, откъдето и да го погледнеш и определено се нарежда до най-добрите в поредицата. Може да има някои минуси, като леко монотонен геймплей, спрямо SA и някои недомислици, като безсмислената икономика, но това не е толкова важно. (Другият проблем е калпавият порт за компютър, но това е друг въпрос, пък има и конзолни версии. Разочарован съм от Rockstar, играта излезе с месеци закъснение и това което получихме, ние РС потребителите, беше недодялана, като че ли още незавършена версия.) Играта има други ОГРОМНИ плюсове за компенсация и напълно си заслужава парите и определено си заслужава титлата на най-очакваната игра. Тя оправда почти всичките ми очаквания. Не се чудете, ами я почвайте още сега! 
Оценката, която давам за Grand Theft Auto е:

ИСТОРИЯ: 10/10
ГЕЙМПЛЕЙ: 8/10
ВИЗИЯ: 9/10
ОЗВУЧАВАНЕ: 10/10
ТЕХНИЧЕСКА ЧАСТ (РС): 5/10
ОБЩА: 8,4 - ИЗКЛЮЧИТЕЛНО

Имайте предвид, че това е PC версията, конзолните версии ще получат по-високи оценки, там няма проблеми с оптимизацията и подкарването. Това, приятели е ревюто и гледната ми точка за GTA IV. Много се надявам да ви е харесало и да сте получили информацията, която сте търсели за играта. Извинявам се, ако някъде откриете грешки в текста, ако има някои, които са по-сериозни, моля напишете в коментарите, защото много мразя да редактирам текстове и хич не ми се занимава... ЧАО, за сега! Очаквайте още ревюта и клипове от мен все някога... а сега се сещам, че тази игра има история, която заслужава да се покаже, мисля че вече знaм кое ще е бъдещото ми помагало... :P

Илиян Илиев, GAMEPOMAGALO.COM, All Rights, f*ck*ng reserved!



3 comments:

  1. Е това вече беше много яко и детайлно текстово... бравос... аз лично научих много любопитна информация :) Като един човек който не е много запознат със света на GTA може да си призная, че съм я изпуснал тази част... за мен последната бе Сан Андреас :D:D
    Мисля че имам някъде стари прашни дискове с единицата и двойката :D:D:D Тях съм ги пукал но не ги препоръчвам, защото ви трябва сериозна машина за да ги подкарате :D:D:D Графиката е доста тежка :)
    Иначе за лагването в PC версията, може би са излезли някакви фиксове... те излизат непрекъснато повечето дори си мисля че са нелегални...

    ReplyDelete
  2. Браво за ревюто! Аз не съм фен на поредицата, но не мога да не оценя положеният труд по написването и съставянето.
    Относно лага в играта, то мога да кажа да не играете лицензната версия на играта, а кракнатата такава. Да, точно така! Пиратката върви по-добре от оригинала.

    ReplyDelete

Leave a comment